In Ajutorul Familiilor si Prietenilor pentru a Onora Aminitirea celor Dragi

Consiliere pentru obtinerea actelor

Experienta de 9 ani in domeniul serviciilor funerare se reflecta in calitatea  serviciilor oferite de firma noastra.

În următoarele rânduri va voi detalia cât mai complet ce trebuie facut pentru a nu intra in panica in momentul in care o persoana draga vouă va trece în neființă.

Dacă persoana respectivă a decedat si are antecedente medicale ca a suferit de o anumită boala (deține acte doveditoare in acest sens) este inutil să mai anuntati salvarea sau poliția deoarece ei nu au competenta necesară sa elibereze certificatul constataor al decesului. Pentru a intra în posesia acestui act, medicul legist  sau medicul de familie are competenta necesara sa il elibereze.

În unele cazuri extreme, medicii de pe ambulanță va eliberează unul dupa 24 ore, timp în care trebuie să stați cu persoana decedata în casa, nefiind posibilă imbalsamarea deoarece lipseste acest act. In concluzie in cazul in care aveti un deces sunați la firma de servicii funerare

Dacă persoana care a decedat  nu suferea de nici o boala, daca l-ați găsit mort in casa, aveti vreo suspiciune in privinta morții , are semne de violență pe corp, are până în jurul vârstei de 60 de ani se anunță imediat politia, apoi aceștia sau dvs anuntati mai departe ambulanta.

Dacă va veti afla in aceasta situatie mai neplăcută sa stiti ca medicul de pe ambulanta va hotărî dacă este un caz INML sau nu. În cazul în care medicul decide ca trebuie dus la INML aceștia împreună cu politia vor anunța Serviciul de Medicină Legală care se va deplasa la domiciliu împreună cu persoane abilitate care va vor lua declaratii iar în cele din urmă vor ridica decedatul si il vor duce la INML. In acest caz certificatul constataor al decesului va fi eliberat de catre INML.

În cazul în care medicul va decide ca nu este o moarte suspectă va puteti adresa firmei de servicii funerare. În concluzie daca va confruntați cu o moarte suspectă nu atingeti persoana decedata si  anuntati imediat politia.

După ce luati legatura cu  firma de servicii funerare, compania, are obligatia să trimită o masina specială de recuperare decedați, sa ridice corpul intr-un sac special sau intr-un sicriu special de recuperat decedați, sa il duca la o sala special amenajată pentru a fi dezinfectat, imbalsamat, toaletat, cosmetizat si îmbrăcat.

Aceasta procedura este imperativ necesară conform noilor norme funerare. În momentul când personalul firmei ajunge la domiciliul dvs ar fi bine sa pregatiti hainele si actele doveditoare de boala suferita de persoana respectiva. Apoi dupa tot acest proces decedatul poate fi depus la capela in baza certificatului de imbalsamarea eliberat de medic. Daca depunerea nu se poate face in acel moment, trupul se păstrează la frigider până când familia își dă acordul sa fie transportat la capela.

Conform noilor norme, actul de deces si adeverinta de inhumare se scot numai de familie sau apartinatorii  persoanei decedate de la Oficiul Starii Civile de pe raza localitatii unde a survenit decesul si nu la cel din localitatea de domiciliul din cartea de identitate. Persoanele terte pot face acest serviciu numai in baza unei procuri notariale.

Actele necesare pentru inhumare

Declarare deces

Actul de deces se elibereaza în termen de 3 zile de la data decesului.

Acte necesare în vederea înregistrării decesului

  1. Certificatul medical constatator al decesului in original (va ramane la Starea Civila) – obligatoriu
  2. Actul de identitate al decedatului in original si copie – obligatoriu
  3. Livretul militar sau adeverinta de recrutare, după caz, pentru persoanelor supuse obligatiilor militare;
  4. Certificat de naştere decedat in original si copie – obtional
  5. Certificat de căsătorie decedat in original si copie – obtional
  6. Cartea de identitate a persoanei care declara decesul;
  7. Acte care să ateste gradul de rudenie( nastere căsătorie testament)-

În cazul în care decesul nu a fost declarat în termen, întocmirea actului de deces se face cu aprobarea Parchetului..

Declararea se face la starea civila pe raza localitatii unde a survenit decesul.

Odată cu eliberarea certificatului de deces ofiţerul de stare civilă eliberează declarantului o adeverinţă de înhumare sau de incinerare, într-un singur exemplar.

Înhumarea sau incinerarea unui cetăţean român al cărui deces s-a produs şi s-a înregistrat în străinătate, se face pe baza adeverinţei de înhumare sau incinerare eliberată de primăria în a cărei rază teritorială urmează să se facă înhumarea sau incinerarea.

După ce aveti Actul de Deces si Adeverința de Inhumare recomandat ar fi sa va duceți la cimitir sa rezolvați cu administratorul cimitirului detaliile inhumarii.

Acte necesare pentru inmormantare

  • 1. Act de concesiune (original)
  • 2. Contract de inchiriere a unui loc de inmormantare (original)
  • 3. Ultima factura care dovedeste plata taxei de intretinere la zi
  • 4. Adeverinta de inhumare (original)
  • 5. Certificatul de deces (original si copie)

Acte necesare pentru depunere la capela

  • 1. Act de concesiune (original)
  • 2. Contract de inchiriere a unui loc de inmormantare (original)
  • 3. Ultima factura care dovedeste plata taxei de intretinere la zi
  • 4. Adeverinta de inhumare (original)
  • 5. Certificatul de deces (original si copie)
  • 6. Actul de inbalsamare (original)
  • 7. Autorizatie de depunere la capela (original)-se elibereaza de catre DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA BACAU din Str. Alecsandri Vasile, 45, Bacau, Bacau, 600009, tel.  0234 512 850

Acte necesare pentru constructii funerare

  • 1. Act de concesiune (original)
  • 2. Contract de inchiriere a unui loc de inmormantare (original)
  • 3. Ultima factura care dovedeste plata taxei de intretinere la zi

Acte necesare pentru transferul unui loc de inmormantare

  • 1. Act de concesiune (original)
  • 2. Contract de inchiriere a unui loc de inmormantare (original)
  • 3. Ultima factura care dovedeste plata taxei de intretinere la zi
  • 4. Carte de identitate ale persoanelor care detin actul de concesiune
  • 5. Carte de identitate ale persoanelor catre care se face transferul
  • 6. Cerere scrisa

Acte necesare pentru succesiune

Actul notarial in original si copie care atesta mostenitorul de drept pe numele caruia se intocmesc noile documente.Pentru inhumare oseminte

  • 1. Act de concesiune (original)
  • 2. Contract de inchiriere a unui loc de inmormantare (original)
  • 3. Autorizatie de transport oseminte deshumare(de la cimitirul de unde se aduc osemintele)
  • 4. Autorizatie de reinhumare

Acte necesare pentru eliberarea adeverintei de inhumare -deces produs în străinătate

 Decesul a fost înregistrat la autorităţile locale din străinătate sau la ambasada /oficiul consular de carieră al României şi a fost eliberat certificatul de deces :

a) Decesul a fost înregistrat la autorităţile locale din străinătate:

 Certificatul de deces in original eliberat de autoritatile locale din străinătate;
 Copie xerox legalizată la notar în România a certificatului de deces străin;
 Traducere în limba română legalizată la notar în România a certificatului de deces străin;
• Actul de identitate al declarantului., în original şi copie xerox.

b) Decesul a fost înregistrat la ambasada /oficiul consular de carieră al României:

 Certificatul de deces in original eliberat de ambasada /oficiul consular de carieră al României;
 Copie xerox legalizata la notar in România a certificatului de deces;
 Actul de identitate al declarantului, în original şi copie xerox.

II. Nu a fost eliberat certificatul de deces sau decesul nu a fost inregistrat in strainatate:

 Adeverinta eliberata de Parchet prin care se aprobă înhumarea sau incinerarea;
 Actul de identitate al declarantului, în original şi copie xerox

Cere ajutorul nostru!

Vizualizati produsele